Rapora göre Türkiye'de de 2020 yılında yüzde 7 oranında şoför açığı varken bu oran 2021'de yüzde 20'ye yükseldi. Türk kamyon şoförleri, 2 bin euroya ulaşabilen aylık gelir için direksiyonu Avrupa'ya çevirmeye başladı. Dünya genelinde kamyon şoförlerinin yaş ortalaması 50 olarak belirlendi ve gençlerin ilgisizliği nedeniyle ciddi istihdam sorunu bekleniyor.
Uluslararası Kara Taşımacılığı Birliği'nin (IRU) 2021 tarihli son raporunda, dünya genelinde, 20 ülkede 800 taşımacılık şirketinin verileri irdelendi. IRU, geçen yıl sürücü pozisyonlarının yüzde 20'sinin doldurulmadığı, en şiddetli sürücü sıkıntısının da Avrasya'da yaşandığını belirledi. Çin ise, yüzde 4'ü ile en az etkilenen ülke oldu.
Avrupa'da ise durum 2019 yılına göre iyileşti. Pandeminin etkisinin azalmasıyla birlikte, doldurulmayan sürücü pozisyonları, otobüs ve tur otobüsü sürücüleri için yüzde 20'den yüzde 5'e ve kamyon sürücüleri için yüzde 24'ten yüzde 7'ye, yaklaşık dörtte üç oranında düştü.